Total Pageviews

Saturday, October 16, 2010

marah!!

aku x fhm kdg2 dgn perangai manusia ni,asal complicated sgt..sebenarnye hidup ni x la complicated sgt,yg buat jd complicated tu adelah org yg serabut kn keadaan, ade smpi thp marah kt seseorg pastu org lain yg x terlibat pn terpakse tanggung tempias tu.. bukan x nak fhm keadaan org tu..tp be matuared la weyh, selagi tgh ade mslh, persaan marah, kena fikirlah keadaan sekiling jugak..mmg tgh marah semua x bole dikawal, tp kita ni diciptakan dgn akal yg sihat, yg waras ade Allah, istighfar lah bnyk2..ni asal boleh seme ko nak baling, seme ko nak campak, seme ko tengking!.. sbnr nye tgh marah ni la kebodohan manusia terserlah, sbb time ni la ayat2 merapu seme keluar..Astagfirullah..if da geram sgt, amek wudhuk, buat solat sunat, bace Al-Quran, if itu pun x bole nk buat, cube luah kan dgn seseorg yg boleh dipercayai..aku tulis ni sbb da bnyk kali kene, org lain marah kt org lain dgn aku2 sekali kene marah..but now aku x marah..chill je huhu :) so point die kt sini jgn jd pemarah k..sbb nti org lari..aku pn x suke..aku suke org yg suke senyum walaupun tgh marah, itu bermakna die boleh kawal amarah die, sbb org yg dpt kawal amarah tu la, org yg paling kuat berbanding org yg berbadan besar berketul2 or yg pndi angkat berat or yg seangkatan dgn nye.. -adam's graviti :)

No comments:

Post a Comment